zaterdag, december 10, 2011

het NS blaadje op de wissel....

Zo maar even dan?
Ik ben in ieder geval harstikke benieuwd naar jouw ervaringen vanmiddag, en je ideeën.
Daarom, laten we dat dan maar gewoon open en voor iedereen zichtbaar hier doen, we zien wel, waar het schip strandt
En terwijl jij , neem ik aan, naar je computer loopt, zal ik onderwijl even de gebeden voor de slachtoffers proberen hier vast neer te zetten.
Ik merk je reactie wel

Zoals ik je al zei, waren de gebeden volgens mij op 2 verschillende momenten.
En een korte verwijzing tijdens de preek. Maar, ook daqt nogmaals, ik besloot bij het begin van de Eucharistieviering weg te gaan, en tussendoor nog eens weg geweest hopend jullie ergens te zien, dus ik kan best nog wat hebben gemist.
het eerste gebed zal ik even scannen
Het tweede "moment" staat niet in het boekje, daar maakte - zo even uit het blote hoofd dus hang me er niet aan op 3 gebeden - of misschien slechts 2, zelfs 1, daar zit ik nog over te peinzen, deel uit van de algemenere reeks van de beden....
Die vond ik fascinerend, in ieder geval.

De eerste voorbede/gebedsintenties (dat heet anders maar ik ben nu te moe om de correcte term te bedenken, sorry, was heel expliciet mbt. slachtoffers van misbruik in de Kerk, gevolgd door het Wij bidden U verhoor ons.
Wat werd gevolgd door (meen ik) voor slachtoffers van misbruik, gevolgd door Wij bidden u verhoor ons,
gevolgd door (opnieuw, let op dus niet letterlijk en een moe koppie deze kant van de lijn)
Voor hen die moeten opgroeien in systemen......

Dan nog een gebed voor de zieken, en overledenen, enkele mn. genoemd kennelik passend in die viering, en - misschien ook wel voor slachtoffers ;-)
Uit dankbaarheid voor vrijwilligers (wat uitgebreider), en de instemming wij bidden U verhoor ons.

Scan komt er nu aan, dus nu mag jij eerst even schrijven. De rest merken we wel

Sorry, beroerd verslag dus.
Maar ik ging bepaald niet om een verslag te maken,
ik rolde eigenlijk - zo van: ik merk wel wat er gebeurd - met mijn neus in de boter, de eigenheid van stapppen, de ene leidde tot de andere en de daarop weer volgende beslissing.
En da's wat mij betreft dus ook de enige manier ook.
Over dit gescande gebed had (en heb) ik mijn eigen ideee'n, maar iedereen mag bidden wat ie wil.
Ik vond in het kader van misbruik en verantwoordelijkheden de rest schkkender.
Maar misschien is dat el heel akerk historisch dom.... dat weet ik (nog) niet.
Ik besloot in ieder geval dat ik op die manier geen deel kon uitmaken van een eucharistie viering op een manier waar ik erg blij mee ben. Zeker in combiatie mijn mijn reden om daar te zijn en mijn persoonlijke eerdere ervaringen met het bisdom en mn. Mr. Hendriks/steun aan slachtoffers.
De overige ervaringen bijzonder genoeg en ben ik, inclusief het kennelijk met pausin Johanna verward worden, heel erg blij mee hoewel meer dan intensief én schokkend ook meer dan genoeg voor 1 middag/begin avond. Het pausin Johannaschap zit me echter ook heel erg dwars!

Ondanks de bak koffie achteraf, maar wanneer iemand mij een orkaan toespuit c.q. zowat naar mijn strot vliegt omdat ik uit dat boekje braaf Latijn probeer te prevelen in een poging om wakker te blijven ... krijg ik nu eenmaal ook een kunstkop en de kriebels op mijn rug.

Laat maar even weten of je de rest ook gescand zou willen zien.
Nu eerst koffie.

Geen opmerkingen: