zondag, april 24, 2011

Tegenwind op het meer



Gebed (van Paul van Vliet)
Ik hoop op mensen
die bergen verzetten,
die door blijven gaan met hun kop in de wind.
Ik bid om mensen die
die risico’s nemen,
die vol blijven houden
met het geloof van een kind.
Ik bid om mensen
die dingen beginnen
waar niemand van weet wat de afloop zal zijn.

Ik bid om mensen die met vallen en opstaan
niet willen weten van water in de wijn.
Ik hoop op mensen die blijven vertrouwen,
die van tevoren niet vragen
voor hoeveel en waarom.
Ik bid om mensen die door blijven douwen:
van doe het maar wel en kijk maar niet om.
Ik bid om het beste
van vandaag en van morgen,
Ik bid om het mooiste waar ik van hou.
Ik zoek naar het maximum
wat er nog in zit,
in vandaag en in morgen,
in mij en in jou.


En dát is genoeg
Want vannacht gebeurde dat wonder.

Geen opmerkingen: