maandag, april 13, 2009

Paasboodschap Mgr. Wim Eijk, aartsbisschop van Utrecht: Ik ben geen autist.

“Men schrijft maar wat zonder me te kennen”
Mgr. Eijk: “Ik ben niet links, niet rechts, maar orthodox”
Geplaatst door onze redactie op zaterdag 11 april 2009 om 15:45u

UTRECHT (RKnieuws.net) - “Er is een heel klein groepje, dat tegen me blijft ageren. Ik ben nu eenmaal een bisschop die duidelijk uitkomt voor wat de katholieke leer behelst. Ik word gestraft als boodschapper en het valt niet mee om je bij alle katholieken populair te maken. Ik ben niet links of rechts maar orthodox. Ik zit hier niet om ieders trommelvliezen te strelen”.

Dit zegt Mgr. Wim Eijk, aartsbisschop van Utrecht, vandaag in een interview in de bijlage van NRC/Handelsblad over de felle kritiek die hem ten deel valt. Het is een van de weinige interviews, die de bisschop sinds zijn benoeming tot voornaamste gezagsdrager van de Nederlandse RK- kerkprovincie heeft gegeven. Hij is niet zo dol op interviews, want “zo’n interview vergt altijd veel voorbereiding”.

“Ik communiceer niet via de media”
rest

Bron: NRC zaterdag 11-04-2009

...
Toen er specifieker gevraagd werd naar de betekenis van Pasen verbond zo’n 34,4 procent van de Nederlanders Pasen met de opstanding van Christus.
...

Geen opmerkingen: