dinsdag, april 07, 2009

Corrupt Legionairs; Mexican Catholic sex abuse probe could uncover more victims

The Italian press yesterday dubbed the late Father Marcial Maciel, the Mexican founder of the conservative "Legionaries of Christ", "the Aztec Rasputin" as allegations emerged that other members of the order imitated his sexual misbehaviour and abuse.
...
Jose Barba, lawyer for eight former Legionaries who started court proceedings against Father Maciel in 1998, said, "We have testimonies that there have been other Legionaries who followed Maciel's example. The ramifications of the problem exist throughout the Legionaries of Christ".

Mr Barba, who says he was abused by Maciel as a teenage seminarian, told Reuters: "What they have to investigate is to what extent the evil, the gangrene, was spread through the Legionaries of Christ and didn't end just because Father Maciel died".

Allegations against Father Maciel have long existed, but were dismissed by the order and its powerful supporters. However, in February the order admitted there was evidence that Father Maciel had lived "a double life" for decades, indulging in sexual relations with both women and boys.
...
"The Secret Life of a Legionary of Christ: A Tale of Sex and Money" ran the headline in La Stampa, which described Father Maciel as "a sacriligious tombeur des femmes".
...

However, some Vatican officials are increasingly uncomfortable with its "cult like" practices, including its secretiveness and the limits it imposes on contact between seminarians and their families.
Hele artikel

8 opmerkingen:

Angt zei

test, ff kijken

hoe moet ik me zelf noemen???
angt

Angt zei

He het werkt, top!

Angt zei

Ik heb hier veel gelezen. Damn, lijkt mijn verhalen wel. Verrotte wereld leven wij. Ieder kind, ik was 8, die mishandelt of misbruikt is loopt ter aller tijden tegen z'n klootzak aan en wordt zijn met gezel!!!!!! Die niet anders is dan mijn opa. Ook mijn vent zat aan mijn kinderen. Hij heeft het 35 jaar weten te verbergen, die asshole.

Hangen moeten die gasten.

En eindelijk veroordeeld voor 2 1/2jaar ONVOORWAARLIJK, maar niet eens voor mijn eigen kinderen, andermans kinderen en vrouwen!!!!

angt zei

Ik haat die vent (ex) wel zo verschrikkelijk, hij die weet wat mij is aangedaan, levenslang gekregen door mijn opa. Hij heeft willens en wetens alle vrouwen en kinderen, ook onze kinderen levens lang gegeven. Hij wist waar hij mee bezig was.

Het sex leven van mij is ruk. Ik kan zelf geen aanleiding te geven en ik durf niet toe te geven, dus ik ben een koude kikker. Dat is niet waar, angst overheerst.

Angt zei

Ik was 16 toen ik verkering met hem kreeg.

Hij was 28, eigenlijk was hij toen al een pedo. Als je 28 bent met een kapot kind van 16 ben je een pedo.

Ik ben getrouwd toen ik 17 was, en nu 52, net een jaar van hem af.

Angt zei

Dit voelt lekker, ff je ei kwijt en je woede.

crispina zei

Pfff is me dat even een binnenkomer, dat ei van jou bij mijn koffie...

crispina zei

Dank je wel voor je ei.

Je woede mag je weer terug hebben.
Ik moest even knap slikken over je ei bij de koffie en heb je woede maar even gebruikt.
:-)
Maar hoop dat je die voorlopig nog helemaal niet kwijtraakt,of zult willen, die ook zelf gebruikt.

Door wat jij schreef, en wat ik ervan in mijn (persoonlijk) verhaal herken - dat walgelijke woord levenslang dat zo verbonden lijkt aan kindermisbruik, zeker seksueel misbruik - achtervolgt mij (ook) al jaren. Haast levenslang!

Jouw woede en een heel mooi typefoutje dat je maakte laten zien dat dat vreselijke woord: levenslang,, alsof het een soort verdoemenis is, niet waar is.

Iedere jeugd is levenslang.
De vraag is hoeveel levens, hoeveel destructie.

Zoals je zélf prachtig schreef met je typefout:
O N VOOR W A A R L I J K.
(ik neem aan dat je onvoorwaardelijk bedoelde?)

Juist je woede en (dat misschien daardoor gemaakte?) typefoutje maakte jou -voor mij - tot een collega van een onbekende beeldhouwer, de meester van Joachim en Anna. Eén van de mooiste beelden die ik ken
óók over grootouders.

Gaat dat beeld van Joachim en Anna, net als jouw woede, niet precies daarover?
Het verschil tussen onvoorwaardelijk ouderschap zorgzame liefde die ieder schepsel -kind - (alsof dat zou kunnen) onvoorwaardelijk nodig heeft?
en
de minachting voor het -eigen -leven van een kind? De bescherming die dat nodig heeft?

De leugen van het (seksueel) misbruik: dit of dat leven, jouw leven, doet er niet toe, zoals , op of vanaf je 8e, jouw grootvader blijkbaar tegen jou loog ?

Laat jouw woede niet juist precies ontdekken wat er wél toe doet?
Koester die woede en gebruik hem! Maar gebruik hem wijs!
Voor jouw leven, jouw vrijheid, jouw eigen keuzes.
Angstvrij, dus voorwaardelijk.

Niet levenslang die keuze van anderen, die grootvader toen je 8 was of die van jouw vent.

Gebruik je woede wijs Het is na zolang leugens zo makkelijk om tegen jezelf te liegen, desnoods met nieuwe leugens, eigen leugens.

Misschien kun je die woede die je kwijt wilde wel gebruiken voor die - zo gruwelijke verdoemenisvraag? - of hij jouw metgezel was? Of zij, allebei, jouw metgezellen waren?

Ik kreeg een erg waardevol cadeautje van je, onbekende beeldhouwer! Misschien wil jij dat andere beeld dan wel bij jouw koffie?

Op het rk nieuws staat een artikeltje dat je voor het bekijken van dat beeld in plaats van in het rijksmuseum Amsterdam nu even in Uden moet zijn.
Ik heb maar even kunstroof gepleegd en het hier ook voor je neergezet, mocht je het niet kennen, of Uden nu niet handig zijn.

Wees goed voor en dus voorzichtig met jezelf. Dank je wel dat je langskwam. Zet je eigen koffie en weet je, met of zonder woede, in ieder geval meer dan welkom!