zondag, januari 08, 2012

de partij die nu onrecht wordt aangedaan en monddood wordt gemaakt

"[...]

Ik ben gelukkig geen bisschop, overste of broeder-onderwijzer, anders had ik dit nooit durven schrijven. Ik heb niet de bedoeling het leed van slachtoffers te bagatelliseren, al zullen velen dat wel roepen. Ik probeer fair te zijn voor alle partijen, maar ten behoeve van het herstel van de balans voor een eerlijke beoordeling van de situatie vooral aandacht te vragen voor de partij die nu onrecht wordt aangedaan en monddood wordt gemaakt: de meer dan 50.000 geestelijken die zich in het verleden met grote toewijding hebben ingezet voor de opvoeding en het onderwijs van mijzelf en van tallozen van mijn leeftijdsgenoten."

Sjaak van der Geest is oud-hoogleraar medische antropologie.

Jeanne's keukentafel

Toch wel mooi zo'n oud-hoogleraar.
En de man kan schrijven ook.
Nou is dat natuurlijk iets wat je aan een hoogleraar, oud of niet, wel kunt toevertrouwen, je wordt nu eenmaal geen hoogleraar wanneer je uitgerekend in dat schrijven van stukkies niet goed bent, dus dat zit wel snor bij heer Sjaak.
Maar wat zou in vredesnaam het wetenschappelijke van dit stukkie dan zijn?
't Is niet anders dan een -helemaal niet ten onrechte - aanhankelijkheidsverklaring, die dom is.
En dan mag je er 30 keer onderzetten dat je een oud-hoogleraar bent, maar dat verandert er dus helemaal niks aan.

Aan mijn dankzij dit soort in landelijk pers hartekreten verkochte kennelijk als waardevol aan te merken observaties van een wetenschapper met ruime rk ervaringskennis bedenkelijk groeiende sik ook niet.

Maar wat is dat voor dom gezwets: "de partij die nu onrecht wordt aangedaan en monddood wordt gemaakt". Da's mooi gesnotter tbv de verkoop van tissues maar verdorie nog beroerder dan de reclame voor inlegkruiskruisjes met vleugeltjes, heer Sjaak, en buitengewoon katholiek van het verkeerde soort.

Maar als Uwes dan toch - hopelijk om bona fide redenen - ex-hooogleraar bent waarom maakt Uwes dan niet even duidelijk door wie en of wat die 50.000 dan wel monddood worden gemaakt?
't Zal toch niet zijn omdat ze zelf de lulkoek van dit soort argumenten door hebben?

Uw hartekreet, heer Sjaak, is een belediging!
En een grove ook.
En laat dat nu toch precies zijn zoals die in het verleden eindeloos gebruikt werd.
Oftewel: me neus!
Maar dan zonder gesnotter en tissues, ik haal hem wel op.

Dag Sjaak, hopelijk was je een dijk van een hoogleraar en heb je daar erg veel lol aan gehad.En als je nou nog 's een keer niks te doen heb, gedenk dan aub mijn sik, en kijk 's naar (ook de rest van) de onzin die je hartekreet je liet schrijven en laat je handjes wapperen tbv noodzakelijke oplossingen.

Geen opmerkingen: