vrijdag, juni 25, 2010

De bommen van Justitie

Die kunnen ze inderdaad maar beter hebben, ja.

En hopelijk heeft Petrus dan een statisch programmaatje waarin hij bij kan houden hoe vaak er schietgebedjes gebeden werden voor zo'n justitiele bom

Hier draait je maag van om.
Wat een verkrachting.

En geachte Professor U bent ongetwijfeld ernstig geschokt.
Maar dat ben ik door Uw uitspraak ook!
Hoe haalt U het in Uw hoofd om te hopen dat U zich morgen zal schamen voor Uw woede?
Uw hoop is het verkeerde pad, mijnheer de onafhankelijke kinderpsychiater.

Wanneer U daar heel woedend over bent heeft U groot en groot gelijk.
En dat spijt mij heel erg ook voor U.
De jungle van het kerkelijk misbruik, laat ons die rouw maar delen.

En dank U zeggen dat er inmiddels mensen, óók binnen die kerk en haar hiërachie zijn die dat al hebben moeten leren doen.

De stemmen waren er altijd al,
het was het oor...


The sexual abuse of a child is and always was a crime in civil law; it is and always was a crime canon law; it is and always was grievously sinful.

Dank je wel, Diarmuid Martin, voor je zo open getoond leiderschap in Geloof.
Ik ben blij dat Verwegistan zo dicht bij mocht zijn dat ik ook jouw kopvel mocht ruiken, zodat ik weer U tegen U kan zeggen.

Geen opmerkingen: