zondag, juni 26, 2011

Geloofsvrijheid en snoskommers







Personele wisselingen
De voorzitter van de BAC, mr. G.J.M. Corstens,
kondigde zijn vertrek aan met ingang van 1 januari 2004: hij had zijn
reguliere periode als lid en voorzitter van de BAC vervuld. In een brief aan kardinaal Simonis schreef hij:
“In de tweede plaats wil ik niet
verhullen dat het ons nogal eens opvalt hoe weinig zelfinzicht aangeklaagden die
wij schuldig hebben bevonden, vertonen. Het lijkt in veel gevallen of men vooral
medelijden met zichzelf heeft. Het inzicht dat men leed, soms zeer ernstig leed
dat de loop van iemands leven in aanzienlijke mate negatief heeft beïnvloed, aan
een ander heeft aangedaan, is helaas vaak afwezig.”




Wij hebben een probleem, Mevrouw Samson!

De leugens die mij zijn verteld sinds de dood van mijn vader heb door Kerk én Staat der Nederland heb ik -in voldoende acceptabele mate - kunnen nagaan.
En daar een waarheid op kunnen ontdekken.

Met die waarheid zullen mijn kinderen hun eigen vragen moeten vinden en vooral hun eigen antwoorden.
Net als wie dan ook over haar of zijn ouders, of ze dat nu leuk vinden of niet.

Uw commissie doet niet aan waarheidsvinding.
Maar deze week, geachte Mevrouw Samson, heeft U, op minstens twee punten, onwaarheid gesproken!
En daarmee, geachte Mevrouw, heeft U het Recht van mijn kinderen, Nederlands Staatburgers, aangetast!

Mensenrechten zijn individuele Rechten. Dat geldt en gold voor mij. Dat geldt en gold voor hen.

Tegen mijn kinderen wordt geen onwaarheden verteld over mijn en hún leven!
Ook niet om politieke redenen waarmee ik het zelfs nog wel eens kan zijn ook.

Wanneer U daaraan zit, mevrouw Samson, zit U aan onze Mensenrechten.
En de verantwoordelijkheden en bijbehorende verplichtingen die een ouder heeft op Kinderbescherming, het beschermen van de Rechten van het Kind.
Daarop had ik destijds Recht. Dat Recht is mij ontnomen door Kerk en Staat.

Maar het nu wel genoeg geweest.
Dat dit, meer dan 50 jaar na datum, mogelijk is... dát is schokkend.
Wij hebben een probleem, Mevrouw Samson.
Het is wel welletjes.





Geen opmerkingen: