zondag, juli 31, 2011

Ubuntu! raibh maith agat

The links below relate to the Memorial to Survivors of Institutional abuse. As you may be aware, The Report of the Commission to Inquire into Child Abuse (aka The Ryan Report) recommended such a memorial be put in place.


Please take some time to look at the documents and bring them to the attention of people who might be interested in entering the competition to create/design a memorial. I would also appreciate your bringing these links to the attention of people who may not have access to a computer.








klik

Die onwaarschijnlijke cadeautjes uit Ierland.
Ik mag zien dat het doorgaat, er wordt in Sloveense oren gefluisterd.

Maar ik mag mijn mond open doen!
Ik mag dankzij open monden in Ierland van vroegere slachtoffers, die gehoord werden, niet alleen naar ze luisteren - en al luisterend zoveel van mijzelf terug vinden, ik mag nu ook mijn mond mee open doen!
Ik mag weten dat het kán.

Ik mag aan iemand die dat misschien wel kan, net als ik geen Ier, vragen eens mee te kijken naar hoe je vorm kunt vinden zodat tranen van gisteren bijdragen aan de veiligheid morgen.

Ik mag desnoods zo gek zijn om de rest van mijn leven te besteden aan de wens er heel Europa mee vol te zetten en er een export artikel van te maken. Nooit meer!

Ik mag mee mijn mond open doen om van mijn kinderen te eisen dat ze hun ogen open doen en hun hersens gebruiken om de volgende rotzooi maar effe oplossen.



Omdat het kán.
Het bewijs is er!
Geleverd door een zooitje Ieren.


Geen opmerkingen: