donderdag, december 15, 2016

bezopie

Veel te vroeg wakker geworden in een koud huis - tadaaa met dag oude slimme meter die blijkbaar nog niet slim genoeg is om te snappen dat een beetje fatsoenlijk meter  geacht wordt het huis te verwarmen wanneer een fatsoenlijk mens de nacht ná wanneer the day after een Kamer Cie. nog niet begonnen is met kater en kat dan maar uit bed stapt - na een paar minuten bibberen je realiseren dat dat nu precies is waarom we ooit de warme chocolademelk hebben uitgevonden om je dan boven een pannetje dat we binnenkort schijnbaar allemaal ook moeten gaan vervangen zodat slimme Toon zijn werk kan gaan doen  chagarijnig te bedenken dat als ik nu slim was geweest er ergens in huis nog een stukkie speculaas te vinden zou zijn geweest en nu genoegen moet nemen met de zucht eerst die notulen maar 's effe afwachten, meid  plots binnen vallen op een verjaardag, kijk da's dus nu buigend richting Jaap Fischer Trouw!
En je direct daarna te realiseren dat er een gigantisch misverstand in dit land bestaat waar je voortdurend mee lastig wordt gevallen waardoor je als je niet uitkijkt binnenkort zit opgezadeld met twee gratis weet-ik-veel-wat-voor-lampen die wel 's even - en daar was Philips, dank je Lambrechts - sfeer in het oneindig universum zullen gaan scheppen om te beginnen in mijn huis en slimme Toon.
Alsof mijn beker chocola en  Hebe Kohlbrugge dat niet zelf kunnen en ik er niet aan moet noch wens te denken dat nu slimme Toon in mijn huis zou lopen,  Dat zou wel eens uit kunnen draaien op politie-ingrijpen wegens burengerucht tijdens het genoodzaakt zijn tot ter plekke een nauwelijks meer voorkomend bordje in de tuin te plaatsen wat geheid een volksoploop organiseert: te huur.

Laat slimme Toon vooral maar lekker rammelen met zijn melkbussen en er konijnen en andere schattige hangbuikminizwijntjes van kopen, hartstikke slim, maar in vredesnaam niet in mijn huis, bouw desnoods elke week een kinderboerderij erbij voor die beesten, maar in vredesnaam: nee Toon, hartstikke slim, maar niet in mijn huis!
Ksssst !
En nee, waarmee ik de vergadering dan ook ter plekke besluit, dat zijn niet, niks! noppes! njet ! de monsters die  Madeleine Toorenburg vanmiddag besprak !  Zie de notulen.
waaraan toegevoegd dient te worden dat de vraag naar de overeenkomst tussen minihangbuikzwijtjes - of ze nu wel of niet vietnamees zijn dan wel waren - niet zal leiden tot een nieuwe onderzoekscie.
Je kunt weliswaar over beiden je nek breken,  edoch er zijn dankzij slimme Toon nog een in voldoende mate aanwezige voor de hand liggende alternatieven. Zoals daar is: de pauw, de duif of de kwartel, de knarie en de pimpelmees.
Nee! Vergadering gesloten.



klik


Kortom: wat een ellende die Cie !

En laat die notulen maar effe zitten.

Ja zeker, ik ben het er hartgrondig mee eens dat er héél veel bereikt is.
En jazeker! ik wens even heel goed te controleren of er nu iets aan mijn oren mankeert of dat ik Mijnheer de Minister nu inderdaad heb horen - en ook nog eens meen te hebben gezien dat ie dat ook nog 's met droge ogen presteerde ook !!! -  zeggen  dat we in Nederland toch wel een voorbeeld  hebben....... (let op!!! behalve dat "Nederland" en dat "voorbeeld"  géén enkel letterlijk citaat !!!, kijk dus zelf er de bron maar op na en schuif dat vooral niet in mijn schoenen , want ik verklaar met de hand op mijn hart en onder het zingen van het volkslied dat ik het vanaf dat moment niet meer droog hield ! 

En toen ik, na afloop van de vergadering iemand dan ook - en volkomen terecht !  de aai over de bol gaf die rechtmatig op die bol gegeven diende en gegeven ook in die Cie. gegeven werd,  stuurde, die  behorend bij diezelfde aai en bol liet weten geen flauw idee te hebben waar ik het in vredesnaam over had,  en waar die aai op die bol dan wel waren gegeven kreeg ik het niet meer droog op, anders dan met dat briefje in mijn zakdoeken: heeee, oen, da's toch precies waarom je jaren geleden godzijdank besloot dat je geen politica was of ooit zou willen zijn, doe je ogen open en ga slapen ! ) . 

Had ik me daar effe gelijk in ! 
















Dank je voor dat urm wat zo vreselijk huilde toen ik met een rotvaart van de markt terug fietste en dus de kortste weg nam omdat ik op tijd bij mijn kinderen moest zijn en godzijdank haar zag en hoorde staan !  En best wist wat je moet doen als zo'n knie flink geschaafd is.
gelukspoppetje met sirene





Moge ze een handeltje in lieslaarzen zijn begonnen, wordt ze vast ooit miljonair


Toegevoegd: Met mijn dank voor dat jodiumdoekje dat iemand mij aanreikte!






Geen opmerkingen: