woensdag, juni 25, 2014

Meldpunt Kerkelijk seksueel misbruik RKK: en alweer een nieuwe procedure

Ergens in Zwolle zit er een mevrouw X

Op, of in, een call centre

En die stakker  blijkt dus helemaal nergens iets van te weten, maar wél de telefoontjes te krijgen

Waarop ze dus helemaal geen antwoord kan geven anders dan:
Heeft U het nummer van Uw klacht?

Nee mevrouw, want die klacht ligt er al zo ´n  jaar of 10

En nu wil ik dus graag even weten wat het betekent en bij wie ik moet zijn gezien jullie sluitingsdatum van 1 juli

Heeft u het nummer van Uw klacht?

Maar jullie zijn hem elke keer kwijt, en helemaal niemand heeft mij ooit zo iets voor de hand liggends gezegd  dat daar een nummer aan verbonden is.

Ook de Heer Brenninkmeijer niet, dat was de laatste die, zo ń maand of 3 terug nog zei dat er helemaal geen klacht (of melding van mij was)

maar inderdaad - geen idee in welke graftombe de man heeft moeten zoeken - inderdaad ontdekte dat mijn informatie klopte

ik ga zorgen dat U terug gebeld wordt....

Prachtig, wanneer en door wie dan wel

Dat weet ik niet.

Daś dan vervelend, sorry trouwens dat ik misschien wat pissig klink, maar ik ben dit wel zo onwaarschijnlijk zat  en aan antwoorden als U wordt terug gebeld maar ik weet niet door wie, daar heb ik dus werkelijk geen zin meer in. Dus: wanneer en door wie, aub

Eh...even kijken hoor
Kunt U misschien even een omschrijving van uw klacht geven?

Nee! Mevrouw. ja dat kan ik wel: ik wordt al 10 jaar bedonderd door die RKK-N over mijn klacht  en nu is het dus wel genoeg geweest
Dus door wie wordt ik terug gebeld? Wanneer?

U wordt terug gebeld door L.  S. maar die zit in Utrecht

Waar zit U dan? En wie bent U eigenlijk?

Hoop er omheen gedraai....om uiteindelijk dan toch met het antwoord te komen: Zwolle is de place to be.......

Goed, dat contact met het meldpunt, dan wel de afdeling hulpverlening is dus inmiddels al helemaal wel bezuinigd of zo?
Mevr.  X was 3 maanden geleden al ingekrompen dan wel niet meer bereikbaar waardoor ik de Hr. Brenninkmeijer en diens mededeliing kreeg.

Maar ik zorg dat U terug gebeld wordt

Door Mevr. L.S. in Utrecht...en wie is dat dan wel?

Zij zit in Utrecht. Die belt U terug.
Maar ik weet niet wanneer.

Mevrouw, nogmaals, wie bent U eigenlijk? Bent U een parochieel medewerker of zo? Bent U een vrijwilliger?

Nee ik ben geen vrijwilliger
Bent U een beroepskracht?

Weer een hoop eromheen gedraai

Ja ik ben een beroepskracht.

Maar U wordt terug gebeld, maar ik weet niet wanneer

Mevrouw bent U een beroepskracht op een call center?

Weer een hoop er om heen gedraai

Ja ik ben een call center medewerker

Mevrouw , waar is Brenninckmeijer geblleven?

Ja, die zit ook in Utrecht.

Daś mij bekend mevrouw

Maar die is telefonisch niet bereikbaar.

Mevrouw, sorry nogmaals voor mijn pissigheid, maar ik ben het toch wel zo veel meer dan zat. Deze waanzin heeft mij toch wel meer dan lang geduurd en ik ben niet van gewapend beton.

Ja ik kan mij indenken, 10 jaar is natuurlijk ook wel lang hu?

Wilt U zorgen dat dat bureau mij even terug belt.  En ik heb er geen flauw idee van wie die mevrouw L.S. in Utrecht is,


O, ja, dan zal ik zorgen dat de Heer Brenninkmeijer U even terug belt.

Mooi, en wanneer?

Dat weet ik niet,  nog meer omheen gedraai---- ik zat warempel te wachten op het  al eerder ś gekregen antwoord: die is op vakantie -----

Maar de Heer Brenninkmeijer is telefonisch niet bereikbaar
Maar ik zal zorgen dat U terug gebeld wordt.....

Dank U wel Mevrouw, en nogmaals, sorry, voor mijn eventuele pissig klinken, dat is heel vervelend voor U dat U dit soort telefoontjes voor die club krijgt.

Goedemiddag

Arme X in Zwolle.
ook al genaaid door de RKK-N en diens PR
en ze deed nog wel zo hard haar best

En dan vergat het doorschakel gepiep ook nog te zeggen dat dit gesprek kon worden opgenomen voor opleingsdoeleinden ook, zijn er alleen mijn maar aantekeningen als steunbewijs als die meid zoals zovelen voor haar de laan uitvliegt wegens gebrek aan kontengedraai leidend tot deze transparantie

Het goede nieuws is dat ze klonk als een hele jonge meid, niet zoals een eerdere dame ¨ nou we hebben een dossier van U gevonden hoor¨  (zou ook wel ´s  een call centre kunnen zijn geweest, tenslotte, met kinders én hondenopvang) :¨Nou, we hebben  een dossier van U gevonden hebben, hoor¨
wie weet leert ze nog iets van ethisch ondernemen en dat je daarvoor héél ver weg van de RKK-N moet blijven.

Dan zij dus maar de door Klokk inmiddels gehanteerde anonimisering van de X, niet onmogelijk voor haar ook zo 10 anderen, ´t    is tenslotte  Zwolle  met haar aartspriester(s) cs.

Geen opmerkingen: