Kerkelijk seksueel misbruik. Wat komt er als een verhaal is afgelopen?
De start van het volgende verhaal.
Ondanks alle verwoede pogingen van en op zowel rorate.com en punt.nl om mij mijn vrijheid van informatie, hardop denken en expressie te ontnemen.
Over dit misbruik wordt niet meer gezwegen!
Niet door een groeiend aantal mensen, wereldwijd.
Ook niet door mij.
Over misbruik maak je slechts één keuze: 't is wel welletjes; het is méér dan genoeg geweest!
zaterdag, februari 23, 2019
en daar zit je dan
getverdegetver, maar ik wíl helemaal geen opperhoofd van een fanclub van die Marx worden....!
"Onder andere openbare gebouwen in een zekere stad, waarvan het
mij om vele redenen voorzichtig lijkt den naam niet te noemen, en
die ik niet door een gefingeerden naam wil aanduiden, is er één, waar
de meeste steden—groot of klein—van oudsher op kunnen bogen: en
wel een armenhuis; en in dit armenhuis werd op een dag en datum,
dien ik niet behoef te noemen, daar deze ten minste in dit stadium van
het verhaal voor den lezer zonder eenig belang zijn, de sterveling
geboren, wiens naam in het opschrift van dit hoofdstuk is genoemd.
Een lange poos nadat het kind door den armendokter deze wereld
van smart en moeite was binnen gehaald, bleef het een hoogst
twijfelachtige zaak of het lang genoeg zou leven om zelfs een naam te
dragen; in welk geval meer dan waarschijnlijk deze
levensherinneringen nooit verschenen zouden zijn; of als zij
verschenen waren, zouden zij in een paar bladzijden zijn
samengedrongen, en hadden dan de onbetwistbare verdienste bezeten,
de meest beknopte en meest getrouwe proeve van biografie te zijn, die
ooit in de literatuur van eenig tijdperk of eenig land is verschenen.
Ofschoon ik niet zou willen beweren, dat in een armenhuis geboren
te worden, op zichzelf de gelukkigste en meest benijdenswaardige
omstandigheid is, waarin een menschelijk wezen kan verkeeren, wil ik
toch zeggen, dat het in dit bijzondere geval het beste was wat Oliver
Twist bij mogelijkheid had kunnen overkomen.
De zaak is, dat het buitengewoon veel moeilijkheden opleverde,
Oliver er toe te brengen, de taak der ademhaling op zich te nemen—
een moeilijke arbeid, maar die door de gewoonte onontbeerlijk is
geworden voor ons welzijn; een tijdlang lag hij op een wollen matrasje
naar lucht te happen, eenigszins balanceerend tusschen deze wereld en
het hiernamaals: de weegschaal helde klaarblijkelijk over naar de zijde
van het laatste.
Ware Oliver gedurende deze korte poos omringd geweest van
bezorgde grootmoeders, angstige tantes, ervaren kinderverzorgsters en
zeergeleerde dokters, dan zou hij onvermijdelijk en ongetwijfeld in
minder dan geen tijd dood zijn geweest. Nu er echter niemand bij was
als een arme, oude vrouw, ietwat onder den invloed van een extra
rantsoen bier, en een armendokter, die zulke zaakjes volgens contract
waarnam, nu vochten Oliver en de natuur de kwestie onder elkaar uit.
Het resultaat was, dat Oliver na eenige vergeefsche pogingen adem
haalde, nieste en er toe overging, aan de bewoners van het armenhuis
bekend te maken, dat een nieuwe last aan de gemeente was opgelegd;
hij deed dit door zoo luid te schreeuwen als met eenige reden verwacht
kan worden van een kind van 't mannelijk geslacht, dat nog niet
langer dan drie en een kwart minuut in 't bezit was geweest van dat
bijzonder nuttige werktuig: de menschelijke stem.
Toen Oliver deze eerste proeve van de vrije en gezonde werking
zijner longen aflegde, kwam er beweging in de lappendeken, die slordig
over de ijzeren krib was gegooid; het bleeke gelaat van een jonge
vrouw rees met moeite uit het kussen en een zwakke stem bracht
nauw verstaanbaar uit: „Laat mij het kind zien en sterven.”
De dokter zat met zijn gezicht naar het vuur en trachtte zijn
handen te warmen door ze beurtelings met de palm boven het vuur te
houden en te wrijven. Toen de jonge vrouw sprak, stond hij op, ging
naar het hoofdeinde van het bed en zeide, vriendelijker dan van hem
verwacht kon worden:
„Kom, je moet nog niet over doodgaan spreken.”
„Lieve hemel, nee, m'n goeie ziel!” viel de baker in, terwijl zij
haastig een flesch van groen glas in haar zak wegmoffelde; den inhoud
had zij zich in een hoekje goed laten smaken. „Lieve hemel, dokter,
als die goeie ziel zoo lang geleefd heeft als ik en ze heeft dertien
kinderen van der eigen gehad en allemaal dood op twee na en die twee
met 'er in 't armenhuis, dan zal ze 't wel laten om zoo te praten, 't
arme mensch! Bedenk eres wat 't is om moeder te zijn; kijk eres, daar
leit je lieve schaapie.”
Dit troostrijke vooruitzicht op moederweelde miste blijkbaar de
bedoelde uitwerking. De zieke schudde 't hoofd en strekte haar handen
uit naar het kind.
De dokter legde het haar in de armen. .....
De dokter boog zich over de doode en tilde haar linkerhand op. „De
oude geschiedenis,” zeide hij, zijn hoofd schuddend; „geen trouwring
zie ik. Nu! Goedenavond!”
De geneesheer stapte weg om te gaan eten; de baker ging, na eerst
de groene flesch nog eens aangesproken te hebben, op een laag
stoeltje voor 't vuur zitten en begon het kind aan te kleeden.
Wat een prachtig voorbeeld van de macht der kleedij was de kleine
Oliver Twist! Zoolang hij in de wollen deken gewikkeld was, die tot nu
toe zijn eenige bedekking had uitgemaakt, kon hij 't kind zijn geweest
van een edelman of van een bedelaar; het zou zelfs den
hooghartigsten vreemdeling moeielijk zijn gevallen, hem zijn juiste
plaats in de maatschappij aan te wijzen. Maar eenmaal omkleed door
het oude katoenen gewaad, in den dienst vergeeld, was hij gemerkt en
geteekend, en nam terstond zijn plaats in—een gemeentekind—een
wees van het armhuis—een ellendige, half verhongerde slover—
bestemd om met stompen en slagen voortgejaagd te worden—door
allen veracht en door niemand met medelijden aangezien.
Oliver schreeuwde er lustig op los. Als hij geweten had, dat hij een
wees was, overgelaten aan de teedere zorgen van kerkvoogden en
regenten, zou hij misschien des te harder geschreeuwd hebben. ....."
Wir dokumentieren hierim Wortlaut den Redetext von Kardinal Reinhard Marx bei der Vatikan-Konferenz der Vorsitzenden der Bischofskonferenzen über Kinderschutz. Der Vorsitzende der Deutschen Bischofskonferenz sprach vor der Vollversammlung am 23. Februar 2019.
Hieronder stond een handig lijstje met recente commentaren maar die schijnt voor alle Blogger gebruikers met dit template naar de bliksem te zijn gegaan.
Handig, maar ik kan mijn tijd wel beter kan gebruiken dan met uit zoeken waarom of mij door een lijst met meer dan 3500 nieuwe mogelijkheden worstelen op zoek naar een slimme oplossing.
Dus (voorlopig?) maar zo.
Om vooruit te komen is een Rolls Roys niet de enige mogelijkheid, je kunt ook rollator-wandelen of fietsen.
Indien U/Je commentaar ook zelf de moeite waard vind om door een ander gelezen te worden kun Je/U dat natuurlijk ook hier HIER zelf laten weten, een link naar waar Uw/Jouw commentaar dan staat is genoeg.
laatste commentaren staan:
Dit is een mededeling aan 5 meiden waarvan ik vind dat zij gehoord moeten worden door de Heer Stevens van de Commissie Stichting Beheer & Toezicht i.z. Seksueel Misbruik in de R.-K. Kerk in Nederland,én door de Commissie Samson, Justitie. Ik heb geen idee of 1 van hen een melding heeft gedaan, dat is mijn zaak ook niet. Wat mijn zaak wél is is het hebben van deze mening over wat er met deze 5 meiden in Driehuis is gebeurd en nooit, nooit, nooit had mogen gebeuren.
Het seksueel misbruik dat in het verleden is gepleegd is niet alleen gebeurd in de vorm van pedofilie. Y.v.d.M., Liesbeth K., Maria M., en Henny S. en Joke R. Op ieder van jullie is in Driehuis sexuele agressie en geweld toegepast die -ook voor Driehuis - disproportioneel was en niet verzwegen mag worden! Ongeacht wat welke club dan ook daarover aan definities bedenkt. Het was misdadig!
Ik hoop hartgrondig dat jullie nog in leven zijn, dit ooit zult lezen en hier over na zult willen denken en bedenkt of je hierom hierover kontakt met mij wilt. Zelf of dmv een (juridisch) hulpverlener. (wat natuurlijk ook voor mogelijke kinderen van deze vroegere meiden geldt. We vinden ondanks alle internetgedonder wel een oplossing over hoe we fatsoenlijk en met respekt kontakt kunnen hebben indien iemand van jullie dat wenst).
Ik zal zowel die Stichting als de Commissie Samson hiervan op de hoogte stellen.
(dus ook mogelijkheid wanneer je op het telefonisch gesprek aanvullende informatie wilt geven).
Atenção Brasil: cuidado golpistas na internet!! Chile: cuidade estafadores en internet
Atenção: messagem do sitio WOMEN ON WAVES: BRASIL: CUIDADO GOLPISTAS NA INTERNET QUE SE FAZEM PASSAR PELA WOMEN ON WAVES E/OU WOMEN ON WEB Não tente comprar RU 486, misoprostol e/ou mifepristone nestes endereços e/ou emails: link sitio women on waves Pois será enganada, eles não fazem parte da Women Waves e não a vão ajudar. Estão simplesmente aproveitando-se do nome da Women on Waves para atrair as pessoas. Várias mulheres nos escreveram a denunciar o golpe. O contacto é feito por email e ou msn, até mesmo por telefone, onde é pedido um depósito para o envio dos medicamentos. Os medicamentos nunca são enviados. É importante que saiba que o contacto com a Women on Waves ou Women on Web é unicamente feito via email e NUNCA por MSN. Se alguém pedir para o adicionar no seu msn essa pessoa não pertence à women on waves.Os endereços emails da women on waves terminam SEMPRE assim....@womenonwaves.org Para consultar os verdadeiros contactos da women on waves consulte aqui:ajuda@womenonwaves.org
CHILE: CUIDADO ESTAFADORES EN INTERNET QUE SE INTITULAN DE WOMEN ON WEB Por favor NO INTENTE COMPRAR misoprostol y/o mifepristona en este sitio womanonwebs.blogspot.com/ securityabortions.blogspot.com/ solucionesoriginales.blogspot.com/ o través de estos contactos: Telf. +56 9 93612972 Email: brendasanhueza@gmail.com Otras mujeres han sido engañadas por este sitio que se intitula womanonwebs.blogspot.com. Ellos utilizan las imágenes y informaciones de la verdadera página de women on waves y women on web pero de ninguna manera hacen parte de la comunidad women on web. Puede estar segura que no la van ayudar. Hacen un pequeño cambio que es invisible a la primera mirada, se denominan por womanonwebs e no womenonweb.Tenga mucha atención a los pequeños detalles como estos, apenas un cambio de letra.Por favor denuncie esta estafa!
Tenga atención a los detalles para que no sea víctima de una estafada.
William Blake Songs of innocence and experience
The Chimney Sweeper Part I
William Blake Songs of innocence and experience
The Chimney Sweeper Part II
When my mother died I was very young,
And my father sold me while yet my tongue
Could scarcely cry "weep! 'weep! 'weep! 'weep!"
So your chimneys I sweep and in soot I sleep.
There's little Tom Dacre, who cried when his head,
That curl'd like a lamb's back. was shav'd: so I said
"Hush. Tom! never mind it, for when your head's bare
You know that the soot cannot spoil your white hair."
And so he was quiet and that very night,
As Tom was a-sleeping, he had such a sight!
That thousands of sweepers, Dick, Joe, Ned or Jack.
Were all of them lock'd up in coffins of black.
And by came an Angel who had a bright key,
And he open'd the coffins and set them all free;
Then down a green plain leaping, laughing, they run,
And wash in a river, and shine in the Sun.
Then naked and white, all their bags left behind,
They rise upon clouds and sport in the wind;
And the Angel told Tom, if he'd be a good boy,
He'd have God for his father and never want joy.
And so Tom awoke; and we rose in the dark.
And got with our bags and our brushes to work.
Tho' the morning was cold, Tom was happy and warm;
So if all do their duty they need not fear harm.
The Chimney Sweeper,
William Blake
Songs of Innocence. (1789)
A little black thing among the snow:
Crying weep, weep, in notes of woe!
Where are thy father and mother,say!
They are both gone up to the church to pray.
Because I was happy upon the heath,
And smil'd among the winters snow:
They clothed me in the clothes of death,
And taught me to sing the notes of woe.
And because I am happy, dance and sing,
They think they have done me no injury:
And are gone to praise God, his Priest and King
Who make up a heaven of our misery.
The Chimney Sweeper
William Blake
Songs of Experience (1794)
Zoeken in deze blog
free through the world your spirit goes
"I will not yield, I will not fall, I will eat dynamity and one day I will explode like a volcano"
"The peaceful night that round me flows, breaks through your iron prison doors, free through the world your spirit goes, forbidden hands are clasping yours. The wind is our confederate the night has left the doors ajar; we meet beyond earth's barred gate, where all the world's wild rebels are."
"Crimen solicitationis is indicative of a worldwide policy of absolute secrecy and control of all cases of sexual abuse by the clergy.
But what you really have here is an explicit written policy to cover up cases of child sexual abuse by the clergy to punish those who would call attention to these crimes by the churchmen.
You've got a written policy that says that the Vatican will control these situations and you also have I think clear written evidence of the fact that all they are concerned about is containing and controlling the problem.
Nowhere in any of these documents does it say anything about helping the victims.
The only thing it does is say that they can impose fear on the victims and punish the victims for discussing or disclosing what happened to them.
It's all controlled by the Vatican and at the top of the Vatican is the Pope so Joseph Ratzinger was in the middle of this for most of the years that Crimens was enforced he created the successor to Crimen and now he is the Pope this all says that the policy and systematic approach has not changed.
Cardinal Ratzinger, now as Pope, could tomorrow get up and say: 'Here's the policy: full disclosure to the civil authorities, absolute isolation and dismissal of any accused and proven and convicted clerics, complete openness and transparency, complete openness of all financial situations, stop all barriers to the legal process and completely co-operate with the civil authorities everywhere.'
Een joodse wijsheid leert dat roddel en liegen een moord is op 3 personen: op de mens waarover gelogen of beroddelt wordt, op de persoon die dit aan hoort en op de mens die liegt en beroddelt.
Die tien geboden zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen.
onder deze foto op punt.nl werden 80 reacties geplaatst.
Behalve dat hier over in de komende weken nog een ander tekstje komen moet, lukt het niet deze reacties over te nemen en hier te plaatsen.
Aangezien deze meer dan de moeite waard zijn gebleken om zicht te krijgen op een aantal van de problemen welke kennelijk gepaard gaan met (kerkelijk)(seksueel) misbruik zowel als met te maken keuzes en gemaakte keuzes over lot-genoten organisatie-vragen heb ik deze toch overgenomen, maar onder een apart log geplaatst.
Waardoor zehier te vinden zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten