woensdag, januari 16, 2013

Recht op eigen buik nu ook in Canada uitgebreid



Met m'n vlaggetje, mijn hoedje en mijn toeter, waarin een klein landje al niet groot kan zijn:
 Haagse Conferenties, Haarlemse huwelijken en  Maastrichtse verdragen
Op naar Ierland dus.

Maar om nou te zeggen dat ik het snap? Nee, niet echt dus


En dát zou nou wel 's heel erg jammer kunnen zijn! 

Zit je daar niet onwaarschijnlijk met je snuffert boven op de wereldgeschiedenis en moet je wachten op studenten van over zo'n jaartje of 70/80 in de Augustinus cyclus  "Ik vrij met wie ik wil en U past de wetten maar aan" deel 7 En zo kwamen we dankzij vrouwen en kinderrechtenverdragen van het kolonialisme af"

Die dan kennelijk niet anders kunnen doen dan ook glazig staren 
omdat ze volgens een professor de continenten niet meer kennen.

Leidend tot de conclussie dat Heer Justice St Clair zo gek nog niet is wanneer hij het heeft over 7 generaties, maar ik ook niet wanneer ik die Treaty Indian in Saskanachewan niet snapte.
Misschien het wel zo beschaafd er in navolging van de doven emancipatie bij een volgende TRC een vertaler in beeld bij te zetten - het was in het allerholst van de nacht in Rommeldam - voor suffers als ik : waar heeft die man het over 

Ach, mijnheer de Wijs, mijnheer de Wijs

Federal Court


Je moet er toch niet aan denken dat ik niet was weggegooid daar bij die bloembollenboeren....
Zeker weten dat ik nooit zo zou hebben kunnen lachen om knollen!
(welk inzicht, dankzij Zr. Leonora  natuurlijk strikt persoonlijk is anders had ik toen wel mogen vragen  wat een ananas of een farao is

Geen opmerkingen: