zondag, september 04, 2011

Noem dat maar 's géén goed nieuws....




Eigenlijk is het prachtig.
En al die nieuwsberichten kijken daar zo maar overheen... realiseer ik me terwijl ik het antwoord van het Vaticaan aan Ierland printklaar zit te maken omdat ik een oude taart ben die bij dit soort lastige stukken nog steeds een potloodje wil hebben.
Maar ik kan niet anders dan een knipoog gooien naar een paar dode nonnen: blijf maar lekker liggen ..., die een rot-rolling zouden hebben gekregen als ze zouden weten wat ik hier nu zit te doen:
Ja, ziet U, Monseigneur Lombardi kwam gister langs en gooide een briefje en de groetjes in de bus, maar ik had er eventjes geen zin in...
Hadden mijn ouders dat gehoord waren ze ongetwijfeld zonder dat ze ooit hadden gehoord van zoiets als schuldig verzuim en met de gordijnen dicht ivm de buren via katholieke buurtbewoners wanhopig op zoek gegaan naar een dokter om me op te laten nemen.
Een moment om blij te zijn met zo'n briefje van mijn
grootmoeder die ik dan wel niet mocht zien, maar zo af en toe een briefje schreef, als ik haar had mogen schrijven, met een blauwe rijksdaalder erin en de opdracht goed mijn best te doen en goed te luisteren naar de zuster.
Maar wat jammer dat ik geen 130 wordt. Ik wil zo graag weten wat voor waanzin we ons dan allemaal in ons hoofd halen en vinden dat we daar groot gelijk in hebben ook.

God, wat is het eigenlijk prachtig!
Wat heerlijk om die oude taart te worden.



COMMENT OF FR. LOMBARDI ON RESPONSE TO CLOYNE REPORT
VATICAN CITY, 3 SEP 2011 (VIS) - Speaking on Vatican Radio today, Holy See
Press Office Director Fr. Federico Lombardi S.J. commented on the Holy See's Response to the Irish Government concerning the Cloyne Report, which was issued this morning. "The document", he said, "is clearly structured and seeks to give detailed and documented answers to all the questions raised, inserting them into a broader perspective".
"The text of the document shows how the Holy See has given very serious and respectful consideration to the queries and criticism it has received,
and has undertaken to answer them serenely and exhaustively, avoiding polemics even when giving clear answers to the accusations made".
The Holy See hopes that its response "will achieve the fundamental shared goal of
contributing to rebuilding a climate of trust and co-operation with the Irish authorities, which is essential for an effective commitment on the part of the Church and society to guarantee the primary goal: protecting children and young people".
OP/ VIS 20110903 (180)


1

Geen opmerkingen: