woensdag, april 04, 2012

Tonnen redenaars; Jan Schafraad Koepelkerk Maastricht

“Het is een wetmatigheid: ‘als ik me aangevallen voel, ga ik me verdedigen’. Daarom moet je nooit iemand aanvallen, maar mensen wakker maken. Dat is de kernboodschap van Jezus. Mensen wakker maken."
aldus predikte Jan Schafraad










De Limburger
4-4-2012
 ANP


De van seksueel misbruik beschuldigde pastoor Jan S. uit Maastricht heeft de namen gepubliceerd van de drie mensen die hem hebben aangeklaagd.


KLIK

  De door het bisdom Roermond op non-actief gezette pastoor deed dat in een brief aan oud-leerlingen van jongensinternaat Bleijerheide in Kerkrade, waar hij vroeger als broeder werkte.


Drie oud-leerlingen van Bleijerheide deden bij een kerkelijke onderzoekscommissie aangifte van seksueel misbruik door de vroegere broeder op Bleijerheide. S. ontkent de beschuldigingen.

De brief ging vergezeld van een vragenlijst, opgesteld door een met S. bevriende oud-leerling. Daarin vraagt hij andere oud-leerlingen onder meer om informatie over de drie met name genoemde aanklagers.

Organisatie van misbruikslachtoffers Mea Culpa vindt de brief van de pastoor een schending van de privacy van de slachtoffers.

Een van de mensen die S. hebben beschuldigd van misbruik, heeft de Klachtencommissie voor seksueel misbruik RKK woensdag gevraagd aangifte te doen bij het Openbaar Ministerie. Dit omdat de gegevens van de drie klagers nu op straat liggen. „Wij zijn benadeelde partij, opnieuw.”

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hulde, hulde voor Jan Schafraad. Eindelijk iemand die zich publiekelijk verzet tegen de geldwolven.

crispina zei

Ik ben gek op huldigingen,maar sorry,dit begrijp ik niet helemaal.

Heeft nu de klokken naar Rome gaan de plaatselijke geitenfokvereniging zich hervormd tot paaslam verstrekkende voedselbank voor advocaten?

Is Jan Schafraad er zonder gemekker in geslaagd zijn oude kapel terug te krijgen door de koepel in te ruilen met de FSSPX net terug uit Rome?

En de 7 geitjes dan?
Zijn die nu op de bank gezet?

crispina zei

PS mocht dat het geval zijn,zeg dan in hemelsnaam hier niet waar die bank staat.
Ik wil nu eindelijk eerst effe toekomen aan broeder Vijltje en zijn pistolenhandel, mijn homage aan een maatje. Hij kon mijn jailhouse rok nooit waarderen.

Anoniem zei

hoi hier marijke zeg crispina ik heb weer een slachtoffer gevonden uit het jaar 1961 tot 1966 uit de voorzieningheid ook haar zaak is ongegrond verklaart wegens gebrek aan steunbewijs ik ga met haar contact opnemen en ik weet over wie dit gaat ik weet en wat zij schrijft klopt ik lag 2 bedden van haar af ook zij zal dan ook wel weten wie mij iets heeft aangedaan
ik weet zeker dat het op zijn pootjes terecht komt
wou je dit toch wel evenmelden
oja nog een fijne passen groet marijke

crispina zei

Hoi Marijke,

Dank voor je paas wensen. Ik had een bijzondere Paas,misschien hebben je wensen dus wel mee gewerkt.
Zoals je kunt zien heb ik je reactie (weer 's) verplaatst.

Ik heb geen enkele zin onze communicatie over De Voorzienigheid te hebben in een log wat over die Jan Schafraad gaat (inclusief de meer dan walgelijke smeerlapperij die daarbij speelt)

En wanneer jij inderdaad de gene bent die jij zegt dat je bent - geen idee tenslotte - vind ik je een buitengewoondom konijn dat jedat hier hebt neergezet.

Je maakt jezelf er niet echt betrouwbaarder mee. Heel vervelend maar zo werkt het nu eenmaal. Er wordt van alle kanten met (en door!) (of in naam van) slachtoffers besodemieterd
-en alweer ook door die eigen zogenaamde slachtofferclup Klokk, zoals je alweer hebt kunnen zien waar maar aan gerotzooid en besodemieterd wordt wanneer een of andere flapdrol denkt dat dat beter uitkomt.

Dus je bent niet echt erg snugger bezig,volgens mijn niet zo heel erg bescheiden mening, je opmerkingen dus hierbij zet.

Wat jij doet moet je zelf weten,maar als je een beetje slim bent denk je dus nog eens even na.
Ik zet het nu op een andere plaats - zo rond Pasen heeft ieder konijn tenslotte het recht overlever te zijn.

Maar dat doe ik (tot de Kerst)
1 keer, en niet weer.
Oftewel het gesodemieter en de belazerij komt mij mijn neus meer dan uit, en mensen die hun hersens niet gebruiken ook. Ik heb dus wel wat beters te doen en gebruik mijn hersens liever voor wat anders.

En je hebt mazzel dat ik dat dus heb gedaan want daardoor deed ik vanmiddag een ontdekking over Germana waar ik nog steeds met open mond naar zit te kijken.

Door dat getocht met die open mond, en mijn stomverbaasde grinnik die daarbij kwam, realiseerde ik me ineens dat ik je (en met jou, en die mysterieuse gene die jij nu zegt te hebben gevonden - geen idee wie het is,maar ik kan je er zo nog minstens 4 waarschijnlijk zelfs 5 noemen-) wellicht op een heel andere manier wél kan kan helpen.


Maar daarvoor ga ik eerst eens even bij zitten komen van de verbazing, dus spring op mijn fiets om ergens kersenbonbons op te duikelen en een kop koffie te zetten.

En misschien snap ik dan daarna wel hoe ik dat heel concreet kan maken. En anders morgen of zo.

En heb er dan met mij maar lol in,want de oplossing lag.....
in Mosterdveen!!

Hopelijk brengt dat voor nu ook jou genoeg om een heel goeie avond (en misschien wel goeie nacht en tot morgen) kunt hebben!

We zien wel.

Anoniem zei

Wat een gezeur, ik ben het eens met reactie 1:
Hulde voor Jan Schafraad, die man komt tenminste voor zichzelf op!!!

Anoniem zei

Crispina, je bent een azijnzeiker...

crispina zei

https://www.youtube.com/watch?v=L5ABR7qRe2Y

crispina zei

Dank voor mijn daverende lach die je hiermee organiseerde.
Mocht je - volgens mij - ooit als (schijnheilige) anonymia uit de buurt van Utrecht zijn en net als ik in Driehuis verdwaald zijn- zou je gisteravond toen je dit schreef weleens net zo'n daverende lachbui kunnen hebben gehad als ik nu acuut kreeg bij het vinden van jouw mededeling mededeling. Dank je!

De daarbij behorende citroenen-erekrans ben in ieder geval dan de afgelopen jaren al vele malen op dit blog tegen kunnen komen en zelfs nog een prachtige foto ook van jou uit de erfenis van Theresino/Therese.

Fijn te kunnen bedenken dat mocht je dat zelf zijn (of een van de hierbij betrokkenen) uit die groep/klassen van Goof, ook jij het hebt gefixed om je lach te houden!