zaterdag, april 14, 2012

Diego. Herinvoering bede in de troonrede


"Laat er geen oude mannen meer hoeven te zijn die zeggen:
het pleeggezin wilde me op een gegeven moment niet meer hebben
door mijn wegloopgedrag"

Het spijt, jong!!
en het spijt me dat we dat nog zo lang tegen je zullen moeten zeggen.
Moge 't nog heel lang zijn.

En het spijt me voor zowel mijzelf als voor jou dat ik je verstond en zie dat dit verhaal niet klopt.
Moge ook dat nog heel lang zijn


Soms kun je maar beter op een zwarte lijst staan
Bedankt Heren.


Pauw en Witteman:

13-4-2012
Gasten in deze uitzending

Peter R. de Vries, Henk Bleker, Huib Hudig, Mildred Roethof en Diego.


De eerste twee afleveringen gaan over Diego. Als 8-­‐jarige is Diego door jeugdzorg in de jeugdgevangenis Harreveld geplaatst waar hij regelmatig seksueel wordt misbruikt door groepsgenoten. Diverse actualiteitenrubrieken besteden in 2005/2006 uitgebreid aandacht aan de misstanden. De 11-­‐jarige Diego vertelde toen onherkenbaar in beeld zijn verhaal. Nu, zes jaar later, wil Diego het hele verhaal vertellen, hij neemt definitief afscheid van zijn verleden en richt zich op het heden. Zijn woelige leven heeft onder meer tot veel agressie en hechtingsstoornissen geleid. Sinds kort is Diego weer op vrije voeten.
Vanavond praat de maker Mildred Roethof samen met Diego over de serie in Pauw & Witteman. 
De serie 'Uit de bak aan de bak' is vanaf 15 april te zien bij de NTR.

 Mildred Roethof en de werktijden met leuke lieve meisjes. 



Geen opmerkingen: