maandag, juni 07, 2021

Gevolgen Trix en Fix? oh sterre aan zee: Trudeau schrikt zich rot!

 




D-Day




Conclussie: gevalletje Ellepijp van Jeroen en de gouden sleutel:

7 juni scholen verplicht weer open 

Update:[en d'r stond me toch een file op de priklokatie Nog geen 15.00 uur: 3.000 prikken gezet vlgs  een knap moe uitziende uitvoerend medewerkster]

Nooit kunnen bedenken dat ik me ooit in zo'n rij kon staan verkneukelen om die grafstem die mij het pre-internet-raadsel verkondigde: "jouw moeder danste de hokey pokye  met de zwarte kok van de Canadezen" en het spelletje met een mes en zijn gespreide hand dat een eskimo liet zien op hun keukentafel.

Ik had niet alleen een slimme vader, maar ook een hele slimme moeder: daarom kon ze het streepje op je voorhoofd ook lezen en kreeg ik die éne draai om oren waar ik maar wat trots op was: mijn moeder wist alles! Óók wanneer ik fikkie had gestookt met dat vriendje, diens brandglas en het gras van ons kanaal. 

Inmiddels weet ik van waar die stem met dat raadsel vermoedelijk afkomstig is geweest, en die streepjes op nonnenvoorhoofden !

Ik lijk op mijn moeder: mijn turfies ontdekten dat ik ook hun Twi verstond.  

Trix en fix? AVV 3! 


Geen opmerkingen: