vrijdag, mei 10, 2019

3 mintuten leestijd

BRON

Karlijn Demasure wikt nieuwe kerkelijke wetten over misbruik


Ik ben gek op deskundigen: ben je in 3 minuten klaar. 

Moet je 's effe uitrekenen - nu die kindertjes in Afrika toch geen gebreide broekjes meer aan willen - hoeveel tijd je dan over houd om te snappen hoe je in vredesnaam een hak breit in een sok, en wat een warme voeten je dus zou kunnen hebben gehad! 

En da's dus precies waarom ik bijna mijn leven lang zo blij ben geweest met die draai om mijn oren van mijn moeder en háár demonstratie dat ze toch alles wel zag want anders had ze nooit de strepen op mijn voorhoofd kunnen lezen, die kon zij lezen. Ik niet, dus mocht ik een boek in bed [voorl]lezen   
Ze kon het zelfs ruiken: het stinkt, en liegen mag niet! 
En als er iemand in zijn of haar blote kont loopt gaat de rest de deur dus uit! 
Want mijn vader was de enige die iets met die moedervlek op mijn buik te maken had zodat hij mij altijd zou kunnen herkennen als ik kwijt raakte en daar had de rest dus niks mee te maken!  

En dat vond mijn oma dus ook. 
Daarom kon die sokken breien en iedereen zingen. 

En we hadden een [ronde!] puzzel van een stel aapies op een brug, maar geen boek over een karavaanserail.  



Geen opmerkingen: