woensdag, maart 14, 2018

Zembla Code stilzwijgen in de katholieke kerk Vier kardinalen uit de adviesraad van de paus beschuldigd van beschermen pedofiele priesters

 NOVA ZEMBLA  14-3




KLIK









KLIK
  




Bekijk hieronder een interview met Hans Zollner, lid van de pauselijke commissie ter bescherming minderjarigen. In het interview confronteert de verslaggever Zollner met het feit dat vier van de tien kardinalen uit de adviesraad van de paus ervan worden beschuldigd dat ze pedofiele priesters hebben beschermd.






One charge against George Pell withdrawn due to accuser's death




Bijschrift toevoegen


KLIK

...
Beste kardinaal Willem Jacobus Eijk, dank voor de woorden die u in naam van allen tot mij gesproken heeft!
bron KNR
Laat mij u voor alles mijn erkentelijkheid tonen voor wat u doet voor de dienst van Christus en het Evangelie, welke u vervult voor het volk dat u is toevertrouwd in vaak harde omstandigheden. Het is niet gemakkelijk om hoopvol te blijven bij de moeilijkheden, waarmee u wordt geconfronteerd! 
...
...
De vorming van gewetens wordt een prioriteit, vooral door de vorming van een kritisch oordeel, alles met een positieve houding voor de sociale realiteit; zo vermijdt men de oppervlakkigheid van oordeel en het verval tot onverschilligheid.
...
..
Zo zal de katholieke school die aan jongeren een goede opvoeding geeft, voortgaan voorkeur te geven aan hun menselijke en spirituele vorming, in een geest van dialoog en broederlijkheid met hen die hun geloof niet delen. Het is dus belangrijk dat de jongeren een goede inhoudelijke catechese ontvangen, die het geloof ondersteunt en die leidt tot de ontmoeting met Christus. Solide vorming en een open geest! Zo zien we hoe de Blijde Boodschap zich blijft verspreiden.
...
Heel speciaal wil ik mijn compassie tonen en u verzekeren van mijn gebed voor alle mensen die slachtoffer geworden zijn van seksueel misbruik en hun gezinnen. Ik vraag u door te gaan en hen te blijven ondersteunen op hun smartvolle weg van genezing, die zij met moed ondernemen. Attent op het verlangen van Christus, de Goede Herder, neem ter harte, bewaak en laat groeien de liefde en eenheid in alles en tussen allen.
Good Shepherd Cincinnati 

Franciscus


bron

Geen opmerkingen: