maandag, april 23, 2018

CLAN skolebrød: homeschooling


             
               


                                                   


























voor opmerking over deze foto: lees verder (en help wellicht?)

Bij deze foto staat geen fotograaf of bron.
Om een vrij eenvoudige reden: ik heb er geen flauw idee van.
En dat vind ik dood- en doodzonde, want ik vind het een prachtige foto!
En zelfs heel wat meer dan dat ook.  

Ik vond hem járen geleden, een van die cadeautjes van het internet, was er heel erg blij mee ((en zette hem ook toen al in een blog)  
(zelfs al vóór dit blog bestond en een aantal (in ieder geval destijds) optimisten met een kerkelijke dan wel kinderbeschermingsverleden  meenden dat ze mij tot zwijgen konden brengen door dat blog onmogelijk te maken, c.q. te laten verwijderen..), inmiddels zo ongeveer ten tijde van de late middeleeuwen dus. 

Ik ben er redelijk van overtuigd (en nog eigenwijs ook...) dat het een foto is van een man, geen idee of het inderdaad een Rus was (is?), maar in ieder geval van een fotograaf met een Russische naam. 
Een van die vele aardbewoners dus waarmee je soms heel erg blij kunt worden. 
Maar ik ben niet snugger genoeg geweest om te zorgen dat ik de naam (en oorspronkelijke vindplaats) goed te noteren.....

Volgens mijn herinnering maakt de foto bovendien deel uit van een serie foto's, zelfde fotograaf, 
waar ik allemaal knap blij mee was en van heb genoten. 
Waaronder aantal prachtige kinderfoto's: een meideke verrukt kijkend naar een jongetje naast haar, meerdere groepjes kinderen, een prachtig bekkie omringd met pijpekrullen.
Maar ook een bloedmooie foto van een gezin aan tafel met een vers gebakken (bekruist) brood. 

Ik meen zelfs dat een andere serie foto's waarvan ik de maker niet kan terug vinden ook van deze fotograaf zijn, maar.....tja... het moment om schaamrood over je eigen stommiteit te hebben.
Een protheseatelier. 

Gelukkig heb ik een paar van die foto's, met regelmatig stug zoeken, weer terug gevonden.
Maar nog steeds de maker niet. 
Wel allerlei figuren (Bedrijven???) die zich - zoals zo vaak op het internet - zeer welbewust die foto's toeeigenen.

Dat is mijn bedoeling zeer zeker niet. En nooit geweest ook.
Net zo min als ik adept van Frida Kahlo rugzakken....zelfs niet als ze zelf gehaakt zijn!

Dus mocht iemand weten wie deze ... hoe noem je een ongelooflijke fotograaf?  een kunstenaar? schepper?  is (of was)  (of een slimme tip hebben) laat dat aub dan even weten. 
Ik zou er erg blij mee (kunnen) worden ! 
Maar ik kom er niet achter, gebrek aan kennis mijnerzijds...dus: gedenk Socrates en zijn Pastoor Poncke en onze  bedelarmband. 

In ieder geval bedankt, 
Maar ik heb nog vele andere zaken die ik wens dus heb het fatsoen mij tijdverlies door gewauwel te besparen aub. 



  





Geen opmerkingen: