woensdag, september 02, 2020

nou dan mag ie hopen dat je gereden wordt en dat je niet hoeft te lopen; het verhaal van de drie fietsen

 


                             Simonis is geboren op 26 november 1931 en hij is gestorven 2 september 2020.

Hij was tot in elke vezel orthodox en trouw aan Rome. Toch won Ad Simonis met zijn zachtaardige persoonlijkheid ook de sympathie van progressieve katholieken. Al zullen velen het hem dat ene Duitse zinnetje nooit vergeven. 



.....

tja 

20 jaar heeft zitten bijten op een potloodje en ik misschien morgen wel de boodschap krijg dat ik één van die 2 exemplaren kan kopen en anders gewoon even naar een bibliotheek kan lopen! Ik had me met de beste wil van de wereld  geen betere en breder gedragen vervloeking van Boneventura  zelfs maar in kunnen denken!  

Ik heb een fiets! 

En dat brik in Driehuis dat ik uit dat tot communale fietsenschuur verbouwde kippenhok "mocht lenen" kreeg omdat ik me de volgende dag moest melden, heette  de -yep! -   Courage en het bonnetje van de opvolger daarvan na drie jaar ligt - tadaaaa -  in het Amsterdams Stadsarchief als bizar bewijs van de hypocrisie achter het bestaan van dat zinnetje van Stijn Fens. 


Geen opmerkingen: