woensdag, augustus 12, 2020

The Farewell party - Mita Tova, Trini Lopez 15 -5- 1937 - 11-8-2020 Debut: If I Had A Hammer ; de blauwe petticoat



"Meneer Hoek, [29.17] 


ik hoop dat u begrip heeft voor ons,

Uw jeugd was vele malen moeilijker, dat kan ik me echt voorstellen. Maar kunt u ook wat empathie opbrengen voor ons? Mijn eindexamens gingen niet door, ik heb geen officieel afscheid gehad met mijn klasgenoten, geen gala, geen examenstunt, en ook raakte ik mijn baan in de horeca kwijt. U raakte van de ene op de andere dag alles kwijt, maar ik eigenlijk ook. Mijn sociale leven, mijn volleybal, mijn werk en mijn school: alles was opeens anders.

Ik heb ontzettend veel respect voor u en besef me ook dat ik eigenlijk helemaal niet mag klagen. Maar eigenlijk werden we allebei in onze vrijheid beperkt: u veel erger dan wij, maar toch.

Er kwam een abrupt einde aan het jaar waar ik het meest naar had uitgekeken. Het voelt zelfs nog niet eens af. U zegt; zet je er een jaartje overheen. Dat wil ik zeker doen, maar begrijp wel dat ik dat lastig vind. Ik wil ook gewoon mijn oude routine terug. Mijn vrienden. Mijn sport. 👎Mijn werk.

Ik begrijp u, meneer Hoek. Maar ik hoop ook dat u mij begrijpt."


Halt Snelrecht

KLIK



 

klik



Geen opmerkingen: