vrijdag, oktober 14, 2005

Jezus redt; Jezus, redt Jezus uit die goot! Priesters uit verkleedkist 8

Openheid over wie gebruikt wie nu eigenlijk waarvoor
en gevolgen daarvan:

Kerkelijk misbruik, kerkelijk sexueel misbruik, bedreiging, intimidatie repressie en manipulatie!

En dat alles gelegitimeerd door "een (Rooms) Katholieke identiteit "
En een traditie natuurlijk!

Jammer dat Bisschop Karel - Wij Carolus - het kennelijk niet de moeite waard vond om op

onderstaande email even te rageren. De meegestuurde tekst was toch duidelijk genoeg.



----- Original Message -----
From:
To:
kvanosch@planet.nl
Sent:
Friday, October 07, 2005 11:09 PM
Subject: ter info en verzoek

dag Karel (klik)
naar ik heb begrepen ben jij inmiddels ivm jouw kerk
al voldoende op de hoogte van e.e.a. op/rond
http://crispina.punt.nl

Hoewel ik mij in kan denken dat je hierover weinig enthousiast zult/kunt zijn, hoop
ik dat het je inmiddels duidelijk zijn dat ik jou op geen enkele wijze jou wens te beschadigen. Net zo min overigens als libertas, vanzelfsprekend.
Zo als ik hierover sinds augustus 20004 voortdurend duidelijk ben geweest en dit naar ongeacht wie dan ook nooit anders dan duidelijk heb gemaakt, waaronder jij zelf in onze verschillende ontmoetingen op rorate.

Ik meen meer dan voldoende pogingen te hebben gedaan op andere wijzen duidelijkheid te krijgen. Waarbij ik nog nooit anders heb gedaan dan gestreefd naar integriteit. Maar ook openheid. Ik meen dat mijn motieven hiertoe inmiddels voldoende duidelijk moge zijn. Zolas deze dat altijd zijn geweest.

Dat ik mijzelf gedwongen acht(te) op een andere wijze dan binnen rorate mijn mond open te doen acht ik in eerste instantie de verantwoordelijkheid van (stichting) rorate tgv een combinatie van redenen waarop ik hier verder niet in wens te gaan.

Vanzelfsprekend geef ik jou, in jouw functie, graag de mogelijkheid , indien je dit wenst dmv dit log jouw visie te geven.
Enige tekst jouwerzijds hiertoe zal ik -met vermelding van reden - zonder wijziging overnemen. Zoals je natuurlijk ook gebruik kunt maken van de reactie
mogelijkheid welke dit log biedt.

Dat ik deze -indien duidelijk is dat deze van jou afkomstig is - ongeacht de inhoud niet zal verwijderen (dan wel indien dit ooit aan de orde moge komen dit slechts na overleg met/kennisgeving aan jou) lijkt me, gezien mijn doelen en ernstige vragen, even vanzelfsprekend.

Let wel: dit is een mogelijkheid welke ik jou bied c.q. ik vanzelfsprekend acht gezien zowel jouw functie als de met jou opgedane ervaringen op rorate.
Dit geldt niet voor Libertas/Govert.

Hierbij wil ik je bovendien laten weten dat ik een copie heb van wat kennelijk (een deel van) een email jouwerzijds aan govert is, gedateerd dd 22 -2-05.

Hieruit heb ik de zeer stellige indruk gekregen dat er nog een aantal zaken gespeeld hebben. mogelijk nog spelen welke de m.i. noodzakelijke en zeker gewenste openheid mbt functies in de weg staan.

Gezien de inhoud c.q. mijn conclussie daaruit heb ik overwogen deze tekst te gebruiken op mijn zgn log. Ik heb echter gemeend er beter aan te doen -
daar dit geen (compilatie van) openbare informatie is dit eerst aan jou te
laten weten.
Het belang ervan -gezien de topic openbaarheid en waar de afwezigheid hiervan toe kan leiden - lijkt mij echter evident.
Het ziet er immers naar uit - gezien deze tekst - dat ook jij hiermee problemen hebt gehad.

Daarom hierbij een copie van deze betreffende tekst. Ik hoop dat
jij mij zsm. jouw mening laat weten mbt het opnemen hiervan op mijn log.
Vanzelfsprekend liever nog je toestemming hiertoe heb. Maar ik realiseer mij dat
dit laatste niet onmogelijk te veel gevraagd is. Dat kan ik onmogelijk
inschatten.
Ik kan je slechts toezeggen dat je mening door mij serieus
genomen zal worden in mijn afweging waar in deze mijn ethiek en
verantwoordelijkheid ligt alvorens mijn beslissing te nemen hoe met deze
informatie verder om te gaan.

Uiteindelijk wanneer ik zorgvuldigheid van en naar mensen verwacht geldt datzelfde natuurlijk tov mijzelf c.q. jou. Zeker gezien de inhoud van dit stuk. Welke ik overigens vooralsnog als inderdaad authentiek beschouw, dit gezien onze contacten in combinatie met zowel overige ervaringen op o.m. rorate en mijn eigen inschattingen.

Ik verzoek je dan ook dringend mij dit weekend hierover iets te laten weten, gezien de tijd/ontwikkelingen en mijn voornemen.

Tot slot meen ik er goed aan te doen je erop te wijzen
dat ik nog verschillende stukken heb, waaronder o.a. 2 copien van
kathedraal discussies heb van 22 en 23 augustus 2004 over de "problemen" rond
Libertas functie en hoe hiermee op rorate door hem en anderen is omgegaan,
mijn ingenomen standpunten hierover tav moderatoren van
rorate, waaruit mede blijkt welke consequenties dit voor mij als persoon
heeft gehad.
Zoals ik tevens nog enige emails van libertas heb waaruit diens
omgaan met zijn functie tov. mij blijkt. Een omgang welke ik slechts kan
waarderen als uiterst onzorgvuldig om daarbij het woord onbetrouwbaar maar
te vermijden. Zoals dit ook mbt. andere personen blijkt.

Vanzefsprekend ben ik bereid je - indien gewenst - hierin inzage te geven.

Mijn dank voor je tijd en energie
Met vriendelijke groet
...
(dus ook de zgn. Crispina)

From:K.H.H.van Osch
To:
GWM
Sent: Tuesday, February 22, 2005 12:05 AM
Subject: enkele vragen die blijven

Waarde
Broeder Govert.

Vanmiddag heb ik een indringend en lang gesprek gehad met (C)*
Ik merk dat er diverse vragen blijven, m.n. waarom (C)* zolang
bepaalde zaken verzwegen heeft tegen mij, die, zo ik ze had geweten,
mijn oordeel omtrent sommige dingen had kunnen nuanceren.......
(C)* is bezig om schoon schip te maken en men kan niet alles wat
zij gedocumenteerd ter tafel brengt afdoen als een actie om jou
te beschadigen..

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik van meet af aan
vragen heb naar jou toe, waarop ik tot op heden geen antwoord
weet..Om maar iets te noemen, je weet dat ik de Hervormd-Katholieke
beweging en het Hilversums Convent goed gekekend heb en er ook
in mijn studententijd contact mee heb gehad..Mij is steeds
opgevallen dat men daar jouw naam absoluut niet kent en dat
je ook in geen enkele publicatie van deze beweging voorkomt..
Ook vraag ik me van meet af aan af, hoe het mogelijk is, dat
je via dit Convent al jaren in de apostolische successie zou
staan, zonder dat je je ook maar kunt herinneren wie je wanneer
ook zou hebben gewijd..Dat is natuurlijk absurd, omdat de wijding
een gebeurtenis is, die je nooit (NOOIT) vergeet, ook al zouden
de wijdingspapieren verloren zijn gegaan..Wellicht heb je het
verleden opgepoetst? Zo heb ik van begin af aan ernstige vragen
omtrent je kerkelijke verleden.

(C)* staat hier buiten, bedenk dat
goed!..Deze zaken worden op geen enkele wijze door haar gesuggereerd
ofschoon ik wel het idee heb dat ze ergens door haar worden vermoed..


Je kunt je natuurlijk afvragen waarom ik genoegen heb genomen met
je antwoorden, ofschoon ik ze eigenlijk niet (helemaal) geloofde.
Wel dat is heel eenvoudig...Ik merkte dat je ondanks alles bijzondere
kwaliteiten hebt en ik wilde je een herstart mogelijkheid bieden..
En die mogelijkheid wil ik je nog steeds geven...

Alleen wil ik je in alle ernst vragen om op te houden om (C)* van alles de schuld
te geven omdat je bang bent dat zij dingen kan onthullen die je
voor mij niet wil weten en haar daarom uit je leven weg te schrijven

Echt Goof alle dingen die je voor mij niet wil weten, die weet
ik al en NIET VAN (C)*.. Ik lees tussen de regels door en
ik ben niet gek, daar heb ik (C)* niet voor nodig...Ik zou me
kunnen voorstellen, dat deze post (email) een enorme schrik voor
je is, maar daar is geen reden voor..Ik wil je daarom uitnodigen
om schoon schip te maken met het verleden, zodat we elkaar recht
in de ogen kunnen kijken...Je hoeft voor geen enkele represaille
te vrezen, en niemand zal ooit iets van mij te weten komen, maar
ik hoop wel op een stuk eerlijkheid.

Met vriendelijke groet en in Christus verbonden.

+Karel ( Je bisschop en vriend )


(C)* naam door mij veranderd in initiaal van Rorate gebruikersnaam.

"AMICAAL-CONFRONTERENDE GESPREKSMETHODE"

De Zorg biedt laagdrempelige hulp op alle levensgebieden, aan iedereen die er om vraagt, door situatieverheldering, aandacht, en advies, en door het creatief mee zoeken naar oplossingen voor problemen, ongeacht de levensbeschouwing van de cliënt.
Bij de SITUATIE-VERHELDERING wordt de confrontatie met de feiten niet uit de weg gegaan...echter zonder verwijten uit te spreken, maar ook zonder vrijblijvendheid.
IN DE GESPREKSONTMOETING WORDT VOORTDUREND GETRACHT OM ZICH TE BEVRIJDEN VAN IDEOLOGIEËN EN THEORIEËN, OM IN BEWUST-GEKOZEN ONBEVANGENHEID DE ONTMOETING AAN TE KUNNEN GAAN.Goh, zou die nu alleen voor ingewijdden gebruikt worden?

En heeft een ander in het kader van die zorg vuldigdigheid slechts recht op roddel laster en achterklap over zogenaamde "prive-zaken"?

Ook een manier natuurlijk om invulling te geven aan die communio en biecht.

Wij Carolus, Bisschop van de Oud Katholieke Kerk verklaart op 4-10-2003 priester tehebben gewijd gewijd G.W. Mulckhuyse geboren te........ (datum doorgehaald en eronder gecorrigeerd) Hij heeft (doorgehaald) Deze heeft toestemming en de
opdracht het H. Misoffer te vieren, de ovigereSacramenten te Bedienen en Biecht teH (doorgehaald) Horen (doorgehaald) Horen


Doorgehaald dus!

Nou, hiermee dan kan dus nu - door situatieverheledering en het creatief meezoeken naar oplossingen voor problemen- wat mij betreft iedereen haar/zijn eigen conclussies trekken en ermee doen en laten wat zij of hij wenst.

Die keus is natuurlijk wél afhankelijk van iemands levensbeschouwing.
Of die nu OKK, OAKK, RKK PKN of welke andere K dan ook is

Jazeker! Ik neem Gods dienst vrijheid héél erg serieus!
Bevrijding van ideologiën en theorien ook!

Het antwoord op de vraag WAT GELOOF JIJ als je zegt:
CREDO: IK GELOOF
is niet voor iedereen vrijblijvendheid en misbruik makend
van de kwetsbaarheid van anderen!

Bewustgekozen onbevangenheid in ontmoeting?
Gelukkig wel!

Daarom kon ik KERKELIJK SEKSUEEL MISBRUIK ook herkennen.
Van een bisschop en een priester uit een verkleedkist.

Maar óók van een -in real life bevriende - moderator ( argument:
jij bent gefrustreerd door je verleden bij die nonnen" )

én van die deelnemer (klik!) en contactpersoon (klik!) voor deze verkleedkistenbisschop -al jaren goed bevriend met deze "priester".
("wil je wel met meer respect tegen deze deelnemer praten, hij is priester "

en "je moet je losmaken van je verleden, dat doe ik ook , koop een bos bloemen en ga daarmee onder je arm naar die nonnen, verzoen je en leg het bij Jezus")

Zoals een ándere moderator met dergelijke waanzin hiervan gebruik kon maken in zijn kennelijke behoefte tot strontgooierij tbv. zijn digipausschap met RKK identiteit.

Vroegere slachtoffers zich lieten manipuleren, om redenen die bij slachtoffers horen.

Maar veel ernstiger: een RKK priester en een theoloog/studieleider aan een priesteropleiding die het bestuur vormden van Stichting Rorate en op de hoogte waren.

Kerkelijk seksueel misbruik mogelijk maakten.


Stichting Rorate heeft dit niet slechts mede mogelijk gemaakt
door hun voortdurende strategie van monddood maken -dus laten voortbestaan - ; en daarmee mensen, vrouwen, geminacht met gebruik making van bijbehorende argumenten

zo bedreigingen en intimidatie mogelijk makend,

zij meenden zelfs hiertoe buiten digi-world in de RKK te kunnen manipuleren, waaronder Hulp en Recht.

Die hier dus inderdaad -leve de onafhankelijkheid en RKK netwerken - zich voor hebben geleend.

Zoals deelnemers zich hiervoor leenden! Prestige, aanzien, zelfs groepspositie en macht, ontleend aan problemen waar slachtoffers, vrouwen, mee kampen. Oók in hun noodzakelijke ontwikkelingen.

Mannen machts misbruik t.b.v. zichzelf.
Zich beroepend op en legitimerend met hun kerkelijke identiteit.
Kerkelijk seksueel misbruik.

Vrouwen die zich laten gebruiken. Slachtoffers die daders worden.
Jezus redt, Jezus redt alle mensen opgelet

Kerkelijk seksueel misbruik is niet het probleem veroorzaakt door pedo's in Verwegistan!

Het (h)erkennen ervan een kwestie van ervaring!
En het serieus nemen van mijn eigen vragen en het zoeken naar oplossingen van
problemen.

MIJN GOD!

MIJN ZAAK!

MIJN CREDO!

Jezus, redt Jezus uit die goot!



Silent Sisters' secrets known


cause Church and Spirit both to groan.


You despise the bishops' lies?


Forum: Actuele zaken. Geplaatst op 25/7 '05 20:10u.
Onderwerp:
Wilders
stelt kamervragen over moskee in Leiden
(posts: 55, views: 781)

--------------------------------------------------------------------------------

Bange mensjes I?

Ik geef toe dat ik een bang mensje ben, I, heel eerlijk. Helaas ben ik niet zo flink en intelligent als jij. Maar dat heeft niets te maken met luisteren naar Geert Wilders.


E, dat is natuurlijk best mogelijk, ja.
Maar er is natuurlijk ook de mogelijkheid, heel eerlijk, dat je nog nooit bang genoeg hebt hoeven zijn!

En dat! heeft dus juist weer heel veel met het luisteren naar figuren als Wilders cs. te maken!

".......Onze diepste angst is nietdat we ontoereikend zijn. Onze diepste angst is dat we oneindig krachtig zijn! Het is ons licht, niet onze duisternis,waar we het allerbangst voor zijn. We vragen ons af: "Wie ben ik, dat ik briljant, buitengewoon aantrekkelijk, getalenteerd en geweldig zou zijn?" Maar waarom eigenlijk niet?Je bent toch een kind van God? Dat je je kleiner voordoet dan je bent,komt de wereld niet ten goede. Er is niets verheffends aan, je kleiner voor te doen dan je bentopdat de mensen om je heenzich vooral niet onzeker gaan voelen. Wij zijn geboren om de luister van God uit te dragendie in ons woont.Niet slechts in enkelen van ons,maar in ons allemaal. Als wij ons licht laten schijnen,geven we anderen onbewust toestemming om dat ook te doen. Als wij bevrijd zijn van onze eigen angst,bevrijdt onze aanwezigheid automatisch anderen ....... ''

uit de Inaugurele rede van Nelson Mandela, 1994


Ubuntu!

Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz ?
My friends all drive Porsches,
I must make amends.
Worked hard all my lifetime, no help from my friends,
So Lord, won't you buy me a Mercedes Benz ?

Oh Lord, won't you buy me a color TV ?


12 weken op brood willen kinderen droge vis!

"Voor die vrouw die haar moed heeft kunnen vinden die hoort bij dag moeder dag!"


Oh man, sisterhood is powerfull!

8-03.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

door: 2005-10-13 21:43:54

wees gegroet, maria 10 x

Bah
Bah
Bah

Anoniem zei

door: ikke 2005-10-14 01:38:43

Get a life trol

Anoniem zei

door: 2005-10-14 11:27:41

Lieve Crispina,

Ik vind het toppie hoe je alles op een rijtje zet over het totale gebeuren op rorate.Duidelijheid en eerlijkheid willen ze daar klaarblijkelijk niet verschaffen.Het is jammer dat het op deze manier moet, maar men laat je geen andere keus.Vind jou en C* kanjers voor het geen wat jullie klaarspelen.
Lang leve SISTERHOOD!!!!!!!

Kusssssssss Belinda

Anoniem zei

door: 2005-10-14 16:19:38

wat een lastercampagne en dat zonder dat de naam van C(*) genoemd mag worden?!
Ga terug in je hol. trol

crispina zei

door: crispina 2005-10-14 22:23:04

(*) Naam in de vorige reactie is door mij veranderd in een initiaal.

Dat heb je inderdaad correct begrepen: die naam wordt hier niet genoemd. Het noemen van die naam is namelijk van geen enkel belang.
-Rorate deelnemers weten wie hier bedoeld wordt.
-voor overigen is dat van geen belang: zij wenst niet meer tot dit genootschap te behoren, (zie de tekst van Karel aan Govert: " Cis bezig schoon schip te maken"
-noch heeft zij een functie of (niet beschermde) titel op basis waarvan zij vertrouwen oproept bij mensen.
Dit in tegenstelling tot priester Govert of Bisschop Karel.

Dat is dus het kardinale verschil!

Fascinerend trouwens die uit de kattendraal zo bekende uitdrukking!

Anoniem zei

door: .. ... .10.56 2005-10-14 22:37:02

C(*) een verboden naam? Waanzin

crispina zei

door: crispina 2005-10-14 22:49:26

(*) Naam in de vorige reactie is door mij veranderd in een initiaal.
Niets verbodens aan, maar -zie mijn profiel - ik ben niet geinteresseerd in
ge-o.h over rorate deelnemers.
En indien je dat dus, anoniem, wel wenst te doen, betekent dat dat je IP nummer erdus bij komt.
Zoals je ziet slechts de laatste nummers, dit in het kader van de privacy en het fatsoen warop zelfs jij recht hebt.
Mogelijk gaat er daardoor misschien al ergens, ver weg, een kerkbelletje klingelen?

Anoniem zei

door: belinda 2005-10-15 21:47:32

Belinda Forum: Gebedshoek. Geplaatst op 15/10 '05 21:01u. Onderwerp: Voor C(*)... (posts: 4, views: 25)
--------------------------------------------------------------------------------
Graag zou ik willen bidden voor C(*), ...... kan dus wel wat gebed gebruiken.Ook wil ik graag bidden voor het Sacrement van het vormsel dat C(*) 6 november mag ontvangen.Doen jullie mee!!!


Goede God, sta C(*) alstubliefd bij in deze zware weken......Wilt U haar ook bij staan bij de voorbereidingen bij het sacrement van het vormsel, daar dit heel belangrijk voor haar is.

Onze Vader die in de hemel zijt
U naam worde geheiligd
Uw rijk kome
Uw wil zal geschiede op aarde als ook in de hemel
Geef ons heden ons dagelijks brood
en vergeef ons onze schuld
Zoals wij ook aan anderen hun schuld vergeven
en leid ons niet in bekoring maar verlos on van het kwade.
Want van U is het koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in eeuwigheid.
Amen

crispina zei

door: crispina 2005-10-15 22:47:41

Belinda, bedankt meid. Zoals je ziet heb ik ook hier even iets gedaan ivm de privacy van C. , waarmee je het zeker eens zult zijn.
Ben ik het trouwens ook met jouw oproep.
Ik heb er de vertaling uit het Aramees ipv uit het Latijn maar bij gezet.
Kwestie van ver en hertalen


Bron van Zijn, die ik ontmoet in wat me ontroert,
Ik geef u een naam opdat ik u een plaats kan geven in mijn leven
Bundel uw licht in mij - maak het nuttig
Vestig uw rijk van eenheid nu
Uw enige verlangen handelt dan samen met het onze
Geef ons wat we elke dag nodig hebben aan brood en aan inzicht
Maak de koorden van fouten los die ons vastbinden aan het verleden zoals wij ook anderen hun misstappen kunnen vergeven
Laat oppervlakkige dingen ons niet misleiden
Uit u wordt de alwerkzame wil geboren,
de levende kracht om te handelen,
het lied dat alles verfraait,
en dat zich van eeuw tot eeuw vernieuwt.

(*) Naam in de vorige reactie is door mij veranderd in een initiaal.